Skip to content
דף הבית » בריאות גוף ונפש » לחזור הביתה דרך נשימה🌿

לחזור הביתה דרך נשימה🌿

    יש רגעים כאלה בחיים שלי
    שבהם הכול נהיה קצת יותר מדי.

    המחשבות רצות…
    הגוף מתכווץ…
    והלב – כאילו שוכח את הדרך הביתה.

    וברגעים האלה,
    אני לא תמיד יודעת מה לעשות.

    אבל לאחרונה
    אני לומדת משהו חדש…
    או אולי בעצם עתיק מאוד.

    אני לומדת… לנשום.

    לא כמו שתמיד נשמתי,
    לא אוטומטית,
    לא מתוך הישרדות.

    אלא באמת… להיות עם הנשימה.

    אני עוצמת עיניים.
    לא בבריחה – אלא בחזרה.

    בהתחלה זה מרגיש קצת מוזר.
    המחשבות עדיין שם,
    הגוף עוד מחזיק מתח.

    אבל אני נשארת.

    נשימה נכנסת…
    נשימה יוצאת…

    פשוטה כל כך.
    עמוקה כל כך.

    לאט,
    משהו בי מתחיל להתרכך.

    אני שמה לב
    איך האוויר נכנס דרך האף…
    איך הוא ממלא את החזה…
    איך הבטן מתרחבת בעדינות…

    ואז משתחרר.

    ובנשיפה הזו…
    אני מרגישה
    שאני משחררת עוד משהו.

    לא תמיד אני יודעת מה.
    אבל הגוף יודע.

    יש רגע עדין כזה
    שבו אני מפסיקה לנסות לשלוט.

    מפסיקה “לעשות מדיטציה נכון”
    ופשוט… נמצאת.

    ובתוך הרגע הזה
    נפתח בי מרחב.

    שקט.

    לא שקט מושלם,
    לא עולם בלי מחשבות…

    אלא שקט אחר.
    שקט שמכיל הכול.

    ופתאום אני קולטת משהו.

    הנשימה לא רק מרגיעה אותי…
    היא מחברת אותי.

    אל הגוף שלי.
    אל הרגש שלי.
    אל עצמי.

    כאילו כל נשימה
    לוקחת אותי עוד צעד פנימה…

    ועוד צעד…

    ועוד אחד.

    יש רגעים
    שבהם עולה רגש.

    לפעמים זה עצב,
    לפעמים פחד,
    לפעמים משהו שאין לו שם.

    ובעבר הייתי ממהרת לברוח מזה.

    אבל עכשיו…
    אני נשארת.

    נושמת לתוך זה.

    לא מתקנת.
    לא דוחפת.
    רק מאפשרת.

    והנשימה…
    מחזיקה אותי.

    ואז, לאט,
    אני מתחילה להרגיש משהו אחר.

    כמו אור עדין
    שנכנס מבפנים.

    לא משהו דרמטי,
    לא “התעוררות גדולה”…

    רק תחושה רכה
    שיש בי מקום.

    שיש בי בית.

    אני מבינה
    שהנשימה תמיד הייתה שם.

    מחכה לי.

    מחכה שאעצור רגע…
    ואקשיב.

    לא מבחוץ –
    מבפנים.

    והיום,
    כשאני מוצאת את עצמי שוב בתוך רעש,
    בתוך עומס,
    בתוך חוסר שקט…

    אני כבר לא מחפשת רחוק.

    אני חוזרת לדבר הכי פשוט שיש.

    נשימה.

    שאיפה…
    נשיפה…

    ושם,
    בין נשימה לנשימה,
    אני פוגשת את עצמי מחדש.

    בכל נשימה אני חוזרת הביתה.

     לחזור הביתה דרך נשימה🌿
    דילוג לתוכן